Facebook - Masaż & Spa Warszawa – Mastell – masaż leczniczy kręgosłupa, masaż relaksacyjny, salon SPA masażu – karta podarunkowa Warszawa Tripadvisor - Masaż & Spa Warszawa – Mastell – masaż leczniczy kręgosłupa, masaż relaksacyjny, salon SPA masażu – karta podarunkowa Warszawa

Jak pokonać napięciowy ból karku i głowy?

  1. Kategoria: |
  2. 27 stycznia 2018

W pozycji siedzącej spędzamy od 3 do 5 godzin dziennie. Składa się na to głównie praca biurowa oraz jazda samochodem. Podczas wykonywania codziennych obowiązków dochodzi do powtarzania nawyków, które mają bardzo niekorzystny wpływ na napięcia mięśni odcinka szyjnego kręgosłupa oraz przyczyniają się do powstania bólu głowy.

Ból głowy może być konsekwencją: silnego stresu, nadmiernym przeciążeniem mięśni karku i pleców, niewłaściwym oddychaniem, nieprawidłowym odżywianiem, efektem ubocznym farmakoterapii oraz wieloma innymi czynnikami. Wyróżnia się dwa główne typy bólu głowy:

  • typ naczyniowy: ból wywołany zwiększonym ciśnieniem płynów ustrojowych, który ma pulsujący charakter i bywa klasyfikowany jako ból migrenowy.
  • typ napięciowy: związany z nadmiernym napięciem i skróceniem tkanek miękkich w obszarze czaszki, szyi, górnej części pleców oraz obręczy barkowej.

Przyczyną bólu głowy jest najczęściej ucisk na struktury układu krwionośnego i nerwowego, co w konsekwencji doprowadza do napięcia mięśni tej okolicy oraz ograniczenia ruchomości kręgosłupa szyjnego, ruchów głowy i napięcia w obszarze obręczy barkowej.

Sposoby na zniwelowanie bólu karku i głowy

Jedną z najskuteczniejszych metod walki z dolegliwościami bólowymi i napięciem mięśni stanowi masaż. Odpowiednio przeszkolony terapeuta wykorzystując techniki masażu tkanek głębokich jest w stanie zmniejszyć napięcie mięśni karku i głowy już w trakcie pierwszego zabiegu. Masaż manualny (zarówno masaż leczniczy oraz relaksacyjny) jest naturalną i nieinwazyjną metodą, która doskonale sprawdza się w takich dolegliwościach. Doprowadza do poprawy krążenia i zmniejszenia napięcia mięśni, co przekłada się na zwiększenie ich elastyczności i poprawę ruchomości danego obszaru ciała. Taka forma terapii wymaga indywidualnego podejścia, przeprowadzenia wywiadu i dostosowania technik masażu do stanu fizycznego i dolegliwości odczuwanych przez klienta.

Jaki rodzaj masażu wybrać? W przypadku odczuwania dolegliwości najlepiej wybrać masaż leczniczy. Ten rodzaj masażu, charakteryzuje się leczeniem zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu poprzez manualne oddziaływanie na tkanki. Obniża napięcie mięśniowe, działając tym samym przeciwbólowo i rozluźniająco, przyspiesza regenerację mięśni oraz poprawia ich elastyczność. Terapeuci Mastell przed masażem prowadzą krótki wywiad, który pozwala na dobranie odpowiedniego rodzaju masażu i najlepszych technik w zależności od potrzeb i zgłaszanych dolegliwości. Dzięki bogatemu doświadczeniu, pasji i zaangażowaniu terapeutów możesz być pewien, że trafisz w dobre ręce.

Najlepsze efekty można osiągnąć korzystając regularnie z zabiegów masażu oraz stosując opisane poniżej elementy profilaktyki. W problemach spowodowanych przez ból pochodzenia naczyniowego masaż będzie mniej skuteczny i najlepiej skonsultować się w tym przypadku z kardiologiem.

Kolejnym bardzo ważnym aspektem w unikaniu bólu napięciowego jest wyeliminowanie złych nawyków w trakcie siedzenia. Stanowisko pracy powinno być dostosowane do naszego wzrostu oraz umożliwiać osiągnięcie optymalnej pozycji. Na co zwrócić uwagę przy wyborze krzesła do pracy biurowej:

  • Najlepiej wybierać krzesło, które posiada oparcie pod głowę. Oparta głowa zmniejsza napięcie odcinka szyjnego oraz obręczy barkowej i klatki piersiowej.
  • Oparcie fotela powinno posiadać regulację swojej wysokości.
  • Ważnym aspektem jest regulacja wysokości podłokietników. Oparcie łokci pod kątem prostym zmniejsza napięcie obręczy barkowej oraz kończyn górnych.
  • Warto zwrócić uwagę na możliwość regulacji oparcia od siedziska oraz dostosowania wysokości siedziska.
  • Jeśli krzesło wyposażone jest w kółka ułatwi to jego przesuwanie.

Opieranie głowy i pleców w czasie siedzenia jest trudne i najczęściej niewykonalne. Należy jednak pamiętać o utrzymywaniu wyprostowanej szyi i utrzymaniu głowy w pozycji pionowej, tak aby ucho znajdowało się na wysokości barku, plecy powinny być proste. Wielokrotnie powtarzanym błędem jest pochylanie głowy po przodu lub w dół. Prowadzi to do zwiększenia napięcia mięśni karku i odcinka szyjnego kręgosłupa. Zmiana tego nawyku może nastąpić przez wykonanie jednego prostego ćwiczenia. Należy usiąść przy ścianie i oprzeć o nią głowę oraz całe plecy. Najlepiej użyć taboretu lub postawić krzesło bokiem do ściany. Pod głowę możemy podłożyć cienki zeszyt i docisnąć go potylicą do ściany. Utrzymanie tej pozycji przez kilka minut będzie kształtowało nawyk przyjmowania prawidłowej pozycji siedzącej. Warto także ćwiczyć w tym momencie oczy i próbować patrzeć się w dół bez pochylania całej głowy. Przy wielu czynnościach pochylanie głowy nie jest konieczne i warto zmienić ten nawyk. Korzystając z klawiatury warto ćwiczyć pisanie bez patrzenia na ręce. Używając telefonu także nie powinno się pochylać głowy, lepiej trzymać telefon wyżej i zwrócić uwagę na utrzymanie prostej szyi i głowy ustawionej pionowo. Korzystając z monitora należy ustawiać go przed sobą na wprost, tak aby znajdował się na wysokości wzroku.

Krzysztof Stańczyk
Fizjoterapeuta Mastell massage & day spa

—————

Zdecyduj się na masaż i skorzystaj z usług certyfikowanych terapeutów Mastell.  Umów wizytę na: www.mastell.pl/rezerwacja online  lub telefonicznie: 22 255 70 27

Dlaczego warto skorzystać z masażu w Mastell?
Zespół Mastell tworzą wykwalifikowani terapeuci posiadający umiejętności potwierdzone dyplomami oraz korzystający z nowoczesnych metod. Dzięki bogatemu doświadczeniu, pasji i zaangażowaniu profesjonalistów Mastell możesz być pewien, że trafisz w dobre ręce. Nasi terapeuci dobiorą najlepsze metody leczenia w zależności od stopnia nasilenia dolegliwości, reakcji na masaż i indywidualnych potrzeb osoby. To pozwoli na ułożenie skutecznej terapii zabiegowej.