Facebook - Masaż & Spa Warszawa – Mastell – masaż leczniczy kręgosłupa, masaż relaksacyjny, salon SPA masażu – karta podarunkowa Warszawa Tripadvisor - Masaż & Spa Warszawa – Mastell – masaż leczniczy kręgosłupa, masaż relaksacyjny, salon SPA masażu – karta podarunkowa Warszawa

7 prostych sposobów na ból pleców

  1. Kategoria: |
  2. 2 czerwca 2016

Ból kręgosłupa, to jedno z najczęściej spotykanych obecnie schorzeń. Siedząca praca, spędzanie całego dnia przed komputerem, czy przy telefonie szkodzą naszemu kręgosłupowi. Co zatem robić aby uchronić się przed bólem pleców? Czy jest szansa, aby dbać o plecy i jednocześnie nie poświęcać na to dużo czasu?

Jakie są najczęstsze przyczyny bólu pleców

Osoby cierpią na ból pleców z różnych powodów. Mogą to być wady wrodzone, przebyte urazy, stany zapalne. Jednak najczęściej ból pleców powstaje w wyniku złej postawy w połączeniu ze słabo rozwiniętymi mięśniami pleców. Jeśli mięśnie pleców są słabe, wystarczy zmęczenie lub niewielkie przeciążenie, by zaczęły się kurczyć i naprężać. Do napiętych mięśni gorzej napływa krew, a z nią tlen i składniki odżywcze. Gdy krew źle krąży, nie są też wypłukiwane z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii. To właśnie sprawia, że dokucza nam sztywność karku, pojawiają się bolesne napięcia szyi, bóle w okolicy krzyża.

Dlaczego masaż należy do skutecznych metod w walce z bólem pleców?

Osobom, którym doskwiera ból pleców dedykowany jest masaż kręgosłupa. Ten rodzaj masażu doskonale radzi sobie z bólem, likwiduje napięcia mięśniowe, a także zwiększa ich elastyczność i sprężystość. Dzięki stosowaniu odpowiednich technik pobudza układ krążenia, ułatwia pozbywanie się przez organizm szkodliwych produktów przemiany materii, wzmacnia mięśnie, kości i stawy. Wpływa pozytywnie na układ nerwowy, układ hormonalny oraz pośrednio na pracę narządów wewnętrznych. Daje znakomite efekty przy napięciowym bólu głowy, w przypadku długotrwałego stresu oraz jako element rehabilitacji pourazowej. Jednak dla uzyskania najlepszych i długotrwałych efektów konieczne jest regularne poddawanie się masażowi. Raz w roku to niestety zbyt mało.

Co zrobić aby uniknąć bądź ograniczyć bóle kręgosłupa:

Często wystarczy wprowadzić drobne zmiany w wykonywaniu codziennych czynności aby zauważyć różnicę.  Podajemy kilka bardzo prostych, ale skutecznych metod:

  1. Zwróć uwagę na sposób w jaki siedzisz nie siedź w pozycji pół leżącej i nie zakładaj „nogi na nogę”. Odcinek lędźwiowy kręgosłupa i pupę dosuń do oparcia krzesła, wyprostuj kręgosłup. Jeśli długo siedzisz, co pół godziny zrób krótką przerwę i rozciągnij mięśnie, odchyl się do tyłu (przeprost kręgosłupa). Jeśli masz taką możliwość możesz zmienić fotel na piłkę gimnastyczną. Zmusi to twoje ciało do wyprostowania się.

  2. Zadbaj o prawidłową postawę przy wykonywaniu codziennych czynności – nosząc zakupy koniecznie rozłóż ciężar równo na obie ręce. Podnosząc coś z podłogi, zawiązując buty itp. przykucnij, nie pochylaj się! Kiedy musisz pracować ze zgiętym kręgosłupem wykonuj przeprost kręgosłupa (odchyl się do tyłu).

  3. Zwiększ aktywność fizycznąbardzo dobrze na kręgosłup wpływa pływanie na basenie. Jednak nawet spacer sprzyja naszemu kręgosłupowi.

  4. Utrzymuj prawidłową masę ciała – zbyt duża waga ciała znacznie obciąża kręgosłup.

  5. Wykonuj ćwiczenia gimnastyczne wzmacniające mięśnie przykręgosłupowe, mięśnie brzucha. Jeśli nie jesteś pewien, czy w poprawny sposób wykonujesz ćwiczenia – zapytaj o radę ekspertów.

  6. Korzystaj z saun, jacuzzi, basenu – ta forma rekreacji pozwoli zapewnić rozluźnienie głębokich partii mięśni.

  7. Pamiętaj o masażuMasaż jest jednym z najstarszych zabiegów oddziaływających na nasze ciało i psychikę. Poprzez wpływ na układ nerwowy pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Obniża napięcie mięśniowe, działając tym samym przeciwbólowo i rozluźniająco, przyspiesza regenerację mięśni, a także poprawia ich elastyczność. Badania potwierdzają, że podczas masażu wzrasta poziom serotoniny i dopaminy odpowiedzialnych za nasze dobre samopoczucie i nastrój. Obniża się natomiast poziom kortyzolu (hormonu stresu). Po masażu, czujemy się szczęśliwi i zadowoleni, a nasze ciało jest zrelaksowane i odprężone. Masaż to również komfort nic nie robienia, odpoczynek. To czas kiedy ktoś całą swoją uwagę skupia tylko na nas.

Sprawdź ofertę masaży na www.mastell.pl  i rezerwuj telefonicznie 22 255 70 27 lub rezerwuj online.